מה זה מרכזיה בענן?

מרכזיה בענן

מרכזית ענן מספקת מערכת טלפוניה מאובטחת ואמינה דרך האינטרנט. זה מספק לעסקים גמישות ויכולת הרחבה תוך שמירה על עלויות נמוכות.

מה זה בכלל VOIP?

טכנולוגיית VOIP מאפשרת לשירותי הטלפוניה המסורתיים לפעול על גבי תשתיות תקשורת מחשבים. תשכח מחוטי נחושת ומכשירים.

כיום ניתן לבצע שיחות טלפון בכל עת ובכל מקום באמצעות מחשב או מכשיר נייד מחובר לאינטרנט. VOIP היא הטכנולוגיה שממירה את הקול שלך לאות דיגיטלי, ומאפשרת לך לבצע שיחה ישירות מהמחשב, טלפון IP או מכל מכשיר תומך אחר.

כמה מושגים שכדאי להכיר:

SIP:

הוא פרוטוקול איתות המשמש להקמת ה- Session בין שני משתתפים או יותר, לשנות את ה- Session ובסופו של דבר להפסיק את ה- Session.

SDP:

הוא פרוטוקול תיאור ה- Session . פרוטוקול תיאור ה- Session מגדיר סטנדרט להגדרת הפרמטרים להחלפת מדיה בין שני נקודות קצה (בדרך כלל). במילים פשוטות, פרוטוקול SDP הוא הצהרה של מכשיר הקצה המפרט את יכולות קבלת המדיה שלו. הצהרה טיפוסית תאמר לנו:

  1. איזו כתובת IP מוכנה לקבל את זרם המדיה הנכנס
  2. איזה Port מקשיב לזרם המדיה הנכנס
  3. איזה סוג מדיה מכשיר הקצה מצפה לקבל (בדרך כלל שמע)
  4. באיזה פרוטוקול מכשיר הקצה מצפה להחליף מידע (בדרך כלל RTP)
  5. איזו דחיסה המקודדת את מכשיר הקצה ומסוגלת לפענח (Codec)

ואולי אף יותר מידע

RTP, RTCP:

הוא פרוטוקול תעבורה בזמן אמת (Real-time) מגדיר פורמט מנות סטנדרטי להעברת אודיו ווידאו על גבי האינטרנט. השימוש ב- RTP הוא בשילוב עם פרוטוקול RTCP, בעוד RTP נושא את זרמי המדיה (למשל אודיו ווידאו), RTCP משמש לניטור סטטיסטיקות שידור ואיכות השירות QoS אשר מסייע בסינכרון של זרמי מדיה מרובים. RTP הוא אחד היסודות של VOIP והשימוש בו בשילוב עם SIP אשר מסייע בהקמת החיבורים ברחבי הרשת.

מה הם היתרונות של מרכזיה בענן?

  1. עלות נמוכה
  2. יכולת הרחבה
  3. תחזוקה במיקור חוץ
  4. אמינות
  5. התאוששות מאסון

דילוג לתוכן